Case study
Heroo Mobile

Kiedy Heroo Mobile zwróciło się do nas z prośbą o zaprojektowanie aplikacji mobilnej dla dzieciaków stawiających swoje pierwsze kroki w świecie technologii, nie zwlekaliśmy z odpowiedzią. Już po kilku dniach zabraliśmy się do pracy. A wyzwanie było spore, gdyż do zaprojektowania były 2 aplikacje (aplikacja dziecka i rodzica) i tylko 2 miesiące na realizację tego zadania. Ale zacznijmy od początku…

Kim jest nasz klient?

Heroo Mobile to pierwsza sieć komórkowa skierowana wyłącznie do dzieci. Jej wartości opierają się na zapewnieniu bezpieczeństwa dziecka w sieci z poszanowaniem jego prywatności. Heroo zapewnia wsparcie w ochronie dziecka przed uzależnieniem od technologii – jest to wpisane w DNA marki. Wyjątkowo dba też o bezpieczeństwo dzieci, blokując treści 18+ już na poziomie sieci komórkowej, bez żadnej możliwości wyłączenia blokady. Umożliwia blokowanie numerów przychodzących/wychodzących oraz lokalizowanie dziecka nie tylko w oparciu o GPS, ale także stacje bazowe sieci komórkowych.

Podsumowując, Heroo Mobile to marka z misją.
Misją, która nas urzekła od pierwszej rozmowy.

Wyzwanie

W przypadku projektu Heroo trudno mówić o jednym wyzwaniu.
A więc:

Wyzwanie nr 1

Aplikacja Heroo dla dzieci musiała być na tyle interesująca, żeby dzieci chciały z niej korzystać.
Z drugiej strony musiała być na tyle nieangażująca, aby sama nie stała się powodem uzależnienia. Znalezienie idealnego balansu było największym wyzwaniem.

Wyzwanie nr 2

Brak skrystalizowanego pomysłu. Otrzymaliśmy wizję/koncepcję, dla której musieliśmy opracować kierunek projektowy oraz plan rozwoju produktu.

Wyzwanie nr 3

Ograniczenia technologiczne. Okazało się, że najnowsze wersje systemów operacyjnych iOS i Android uniemożliwiały wykonanie wielu z założonych początkowo funkcjonalności.

Wyzwanie nr 4

Działaliśmy w środku pandemii Covid-19, przez co nie mieliśmy najmniejszych szans na przeprowadzenie badań z kluczowymi użytkownikami – dziećmi.

Wyzwanie nr 5

Presja czasu. Na zaprojektowanie i wykonanie aplikacji było tylko 5 miesięcy.

Proces

Najczęściej każdy projekt otwieramy wspólnym warsztatem, po czym rozpoczynamy etap analizy. W tym przypadku nie było miejsca na taki komfort. Burze mózgów, częste rozmowy telefoniczne, szybkie konsultacji z Radą Programową, psychologami dziecięcymi i klientem były na porządku dziennym. Nie mogliśmy stracić ani jednego dnia.

Aby jak najlepiej poznać mechanizmy aplikacji dla dzieci, w etapie analizy przejrzeliśmy dziesiątki aplikacji i gier kierowanych do dzieci. Szukaliśmy wyróżników, ciekawych mechanizmów oraz inspiracji.

Podsumowaniem pierwszego miesiąca naszej pracy był raport prezentujący strategię budowy produktu. Od filozofii działania po konkretne mechanizmy. Zaprojektowaliśmy system zdobywania nagród, wyznaczania i realizacji celów oraz mechanizmy edukacyjne. Równolegle agencja Lune.xyz przygotowywała postacie 3D oraz wirtualne światy, w których osadzona została logika aplikacji.

Po akceptacji kierunku projektowego przez klienta rozpoczęliśmy prace nad makietami aplikacji. Naszą wizję przekształciliśmy w klikalne makiety zrealizowane w Adobe XD. Dzięki ścisłej współpracy z programistami itSilesia mogliśmy szybko reagować na ich potrzeby i w razie konieczności uzupełniać projekt lub wyjaśniać jego działanie.

Projekt Heroo bez wątpienia stał się bliski naszym sercom. Dlatego bardzo chętnie wspieramy go, gdy tylko możemy. Wspieramy akcje marketingowe, poszukujemy szans biznesowych. Mieliśmy zaszczyt brać udział w konferencji prasowej, podczas której misja Heroo została ogłoszona światu. Nasz CEO, Sebastian Białas brał udział w panelu eksperckim podczas tego niezwykłego wydarzenia.

Masz pomysł na aplikację?

Bezpłatna konsultacja

Jak pracowaliśmy?

Wyznaczenie celów biznesowych i głównych założeń

Wspólnie z klientem ustaliliśmy cele biznesowe, które aplikacja miała wspierać. Poznaliśmy wizję klienta i sprawdziliśmy możliwość jej wykonania.

Desk research

Pracę zaczęliśmy od szerokiego sprawdzenia aktualnych trendów. Przeanalizowaliśmy setki stron raportów z badań na temat korzystania ze smartfonów przez dzieci i młodzież. Zrobiliśmy przegląd popularnych gier i aplikacji dla dzieci. Inspirowaliśmy się filozofią aplikacji dla dorosłych skupionych wokół tematów samokontroli, budowania nawyków czy dobrego samopoczucia (wellbeingu).

Burze mózgów i sesje kreatywne

Dobrze opracowana analiza tematu pomogła nam zebrać wiele danych, które następnie posłużyły nam do wyciągania wniosków, które następnie posłużyły do budowy aplikacji. W trakcie wielu spotkań opracowaliśmy wizję świata Heroo skupionego wokół pięciu kluczowych obszarów – przestrzeni osobistej, budowania pozytywnych nawyków, nauki, interakcji z innymi ludźmi i zabawy. Obszary te umiejscowione zostały w trzech (a docelowo wielu) bajkowych światach, przenoszących dziecko do bezpiecznej krainy fantazji. Dziecko wraz ze swoim dowolnie konfigurowanym avatarem może eksplorować dostępne światy i rozwijać poszczególne umiejętności. Cały czas asystuje mu Hirek, dbający o komfort i poczucie bezpieczeństwa dziecka.

Strategia projektowa

Mając uporządkowaną koncepcję opracowaliśmy strategię projektową dla aplikacji Heroo Mobile. Strategię podzieliliśmy na etapy zaczynając od wersji MVP, która miała powstać w kolejnych miesiącach. Kolejne etapy zakładały powstanie kilku kolejnych wersji aplikacji, w których rozwijane były funkcjonalności aplikacji. Ostatnim etapem było zaprojektowanie rozwiązania zakładającego głęboką ingerencję w oprogramowanie smartfonów.

Makiety UX

Ostatnim krokiem było opracowanie makiet UX. Przygotowaliśmy kompletny zestaw makiet dla aplikacji dziecka oraz aplikacji rodzica. Na ich podstawie agencja lune.xyz opracowała wspaniały, graficzny świat Heroo Mobile.

Zespół

W proces projektowy zaangażowany był Project manager, który był w stałym kontakcie z Klientem.

Jego podstawowym zadaniem było zapewnienie w pełni transparentnej i ciągłej komunikacji..

Za projektowanie odpowiadał 3 osobowy zespół. Za desk research oraz benchmarking odpowiedzialne były 2 projektantki/badaczki. Aplikację dla dziecka zaprojektowała projektantka UX, a aplikację dla rodzica wziął pod swoje skrzydła nasz projektant. W realizację projektu zaangażowanych było wiele osób o bardzo różnorodnych kompetencjach.

Nasz zespół wspierała tzw. Rada Programowa składająca się z osób na co dzień zajmujących się tematem rozwoju dzieci. Mieliśmy możliwość konsultowania naszych pomysłów m.in. z psychologiem dziecięcym oraz z pedagogami.

Potrzebujesz audytu?

Zamów

Efekt

Aplikacje Heroo Mobile były dla nas nie lada wyzwaniem. Projektowanie dla dzieci rządzi się innymi prawami.

Musieliśmy założyć, że nasi użytkownicy nie mają żadnego doświadczenia z technologią. Dużo czasu poświęciliśmy na zagadnienia związane z koniecznością dopasowania interfejsu i treści do dzieci na różnym etapie rozwoju poznawczego. Do tego wszystkiego musieliśmy dbać o zaangażowanie dzieci ale na poziomie, który nie będzie powodował uzależnienia.

W efekcie została utworzona aplikacja dla dzieci składająca się z kilku wirtualnych światów.

Dziecko może tworzyć własnego avatara - może nadać mu spersonalizowany wygląd i cechy.

Hirek

Powstała też trójwymiarowa maskotka Heroo Mobile – Hirek, który jest przewodnikiem dzieci po świecie technologii i budowania dobrych nawyków. Hirek proponuje dzieciakom różnego rodzaju wyzwania, które zachęcają je do przeniesienia swojej aktywności do świata rzeczywistego

System zachęt i nagród wzmacnianych przez rodziców powoduje, że dzieci chętnie angażują się w czynności takie jak sprzątanie pokoju, czytanie książek, aktywność fizyczna itp.

Druga aplikacja - dla rodziców

Pozwala im na dbanie o bezpieczeństwo dziecka. Umożliwia kontrolę opartą na zaufaniu i poszanowaniu prywatności dziecka. Jej celem jest również wzmacnianie więzi, informowanie rodziców o osiągnięciach dziecka i zachęcanie ich do wspierania ich pociech już w rzeczywistym, nie wirtualnym świecie.

Czy nam się udało? O to należy zapytać dzieciaki :)

Zobacz
świat Heroo

Czego się
nauczyliśmy?

Aplikacje dla Heroo Mobile, ze względu na okoliczności związane z pandemią, były pierwszym projektem realizowanym przez nas w 100% zdalnie bez żadnego spotkania z klientem. Na pewno nauczyliśmy się w pełni wykorzystywać możliwości narzędzi do zdalnego prowadzenia projektów i warsztatów.

Presja czasu oraz tematyka skupiona wokół bezpieczeństwa i rozwoju dzieci uwolniły w nas duże pokłady kreatywności. Wymagały też wyjątkowej dyscypliny i regularności w komunikacji z klientem. Częste spotkania, wymiana pomysłów i koncepcji oraz szybkie decyzje projektowe to coś, co zostanie z nami na dłużej.

Dzięki dużemu zaufaniu jakim obdarzył nas Zarząd Heroo Mobile, mogliśmy też mocno poznać stronę biznesową i zaangażować się w to, jak będzie wyglądała przyszłość produktu.

Masz pomysł na aplikacje?

Bezpłatna konsultacja

Co
o nas
mówią...

Polecam współpracę z Push Buttons.
To rzetelny Partner, na którego zawsze możemy liczyć, gdy potrzebujemy wsparcia w zakresie User Experience.