Case study System do zarządzania Dronami wodnymi

W tym projekcie wyszliśmy poza ramy naszej codziennej pracy z produktami cyfrowymi. Stworzyliśmy koncepcję działania systemu do zarządzania dronami wodnymi. Mieliśmy więc przyjemność projektować dla nietypowych dla nas urządzeń.

Co więcej, działaliśmy na zasadzie budowania projektu jako “proof of concept”, który później był prezentowany inwestorom. Dla nas było to bezcenne doświadczenie, które dało nam sporo satysfakcji.

Kim jest nasz klient?

Naszym bezpośrednim klientem był software house, który realizował swój innowacyjny projekt związany z obsługą dronów wodnych. Takie drony mają między innymi pomagać w usuwaniu zanieczyszczeń ze zbiorników wodnych.

Projekt był tworzony na zasadzie “proof of concept” i miały powstać makiety obrazujące panel sterowania dronami, które można przedstawić potencjalnym inwestorom.

Dostaliśmy więc szansę na zrealizowanie projektu z zupełnie nowej dla nas dziedziny… jak się pewnie domyślasz mieliśmy z tego powodu wielką frajdę i przyjemność 🙂

Nie ma to jak ciekawe wyzwanie projektowe 🙂

Wyzwanie

Projekt ten postawił przed nami dwa wyzwania, po pierwsze musieliśmy poznać specyfikę tego jak działają drony wodne, na czym polega sterowanie takimi dronami, jakie mamy związane z tym ograniczenia i szanse.

Czyli pierwszym wyzwaniem była niecodzienna dla nas tematyka projektu.

Musieliśmy działać bardzo szybko i w ekspresowym tempie (całość projektu nie przekroczyła 2 tygodni) stworzyć makiety rozwiązania.

Drugie, dużo trudniejsze wyzwanie to czas na realizację projektu.

Proces

ANALIZA

Trudno mówić o złożonym procesie, w tak krótkim projekcie.
Mimo tego, że czas nas gonił nie mogliśmy pominąć etapu analizy.
Czyli etapu, dzięki któremu mogliśmy poznać problemy, znaleźć szanse
i wypracować najlepsze rozwiązanie. Podczas analizy ładowaliśmy się wiedzą podczas spotkań z klientem oraz zapoznając się z dostępnymi materiałami tzw. desk research.

MAKIETY

Po wypracowaniu koncepcji rozwiązania przystąpiliśmy do tworzenia makiet. Makiety powstały w programie Adobe XD. W sumie powstało
41 widoków, które na potrzeby prezentacji przed inwestorami zostały przedstawione w formie klikalnego prototypu.

PREZENTACJA KONCEPCJI

Projekt zakończony został przedstawieniem i akceptacją prototypu.

Masz pomysł na aplikację?

Zespół

W projekt zaangażowany był Project manager, który był w stałym kontakcie z Klientem.

Dbał o to, żeby wszystkie wątpliwości i pytania nie pozostawały bez odpowiedzi zbyt długo. Ze względu na mocne ograniczenie czasowe komunikacja z klientem musiała być bardzo efektywna.

Za przeprowadzenie analizy, projektowanie makiet oraz prezentację rozwiązania klientowi była odpowiedzialna projektantka UX.

CEO

Sebastian Białas

Założyciel Push Buttons.
Od ponad 15 lat działa w branży IT.
Dba, aby nasze projekty spełniały cele
biznesowe wyznaczane przez klientów.

PROJEKTANTKA UX

Aurelia Bober

Odpowiada za projektowanie UX,
prowadzenie warsztatów i badań.
Specjalizuje się w skomplikowanych
systemach procesowych.
Ukończyła UX Design na SWPS.

Masz pomysł na aplikację?

Efekt/Wyniki prac

Wynikiem naszych prac były makiety, z których stworzyliśmy klikalny prototyp. Celem prototypu było łatwiejsze zaprezentowanie makiet inwestorom.

Makiety przedstawiały widoki związane z działaniem dronów. Między innymi:

proces uruchamiania / wyszukiwania drona na mapie

tworzenie nowej misji dla drona

zarządzanie misją (wstrzymywanie, uruchamianie, kończenie itp)

przegląd misji, które się zakończyły – tras dronów na mapie

przegląd incydentów związanych z działaniem dronów

przegląd parametrów drona np. informowanie o niskim poziomie baterii itp.

sterowanie dronem – wydawanie poleceń np. powrotu do stacji dokującej

Makiety zostały stworzone w ten sposób, by odzwierciedlić rzeczywistą (przykładową) misję drona i wszystkie opcje związane z zarządzaniem taką misją.

Celem było przedstawienie tego, jak w rzeczywistości może wyglądać sterowanie dronami wodnymi, tak by inwestorzy mogli w łatwy sposób wyobrazić sobie całe rozwiązanie.

Makiety miały wspierać naszego klienta w prezentacji swojego innowacyjnego rozwiązania inwestorom.

Czego się nauczyliśmy?

Naszym bezpośrednim klientem był software house, który realizował swój innowacyjny projekt związany z obsługą dronów wodnych. Takie drony mają między innymi pomagać w usuwaniu zanieczyszczeń ze zbiorników wodnych.

Projekt był tworzony na zasadzie “proof of concept” i miały powstać makiety obrazujące panel sterowania dronami, które można przedstawić potencjalnym inwestorom.

Dostaliśmy więc szansę na zrealizowanie projektu z zupełnie nowej dla nas dziedziny… jak się pewnie domyślasz mieliśmy z tego powodu wielką frajdę i przyjemność 🙂

Nie ma to jak ciekawe wyzwanie projektowe 🙂

Masz pomysł na aplikację?

Co o nas
mówią...

Wizerunek Tomek Banaś, CEO, Peersoft

The Push Buttons team designed a water drone app for us.
Excellent communication, reliable work, and a fantastic reesult! This cooperation will not be our last joint project.