Badania UX

Wiedzieć to połowa sukcesu!
Nie ma lepszego sposobu na weryfikację pomysłów lub gotowych rozwiązań, niż przedstawienie ich użytkownikom.

Badania potrzeb
Ankiety, wywiady, focusy… tak dowiadujemy się o tym kim są i jak myślą użytkownicy Twojego produktu.

Badania użyteczności
Testujemy rozwiązania z użytkownikami.
To dzięki nim poznajemy słabe i mocne strony produktu.

Skonsultuj pomysł

Zacznijmy
od początku…

O sukcesie badań decyduje dobrze dobrana metodologia, właściwa rekrutacja uczestników badań i dobre przygotowanie całego procesu. Na szczęście mamy wypracowane działania, które dbają o wszystkie te elementy.

Zanim usiądziemy z użytkownikami twarzą w twarz, chcemy się dowiedzieć jak najwięcej o Twoich potrzebach. Czego chcesz się dowiedzieć z badań? Kto jest odbiorcą Twojego rozwiązania? Co będziemy badać? Musimy znać odpowiedź na te pytania, by jak najlepiej dopasować rodzaj i strategię badań do Twoich potrzeb.

Przygotowujemy strategię badań, z której dowiesz się jakie stawiamy sobie cele badawcze, na jakie pytania badawcze będziemy szukać odpowiedzi i jakiej metodologii użyjemy. Tworzymy plan i scenariusz badań.

Tworzymy screener, czyli zestaw cech na podstawie, których rekrutujemy uczestników badań. Rekrutujemy! Docieramy do potencjalnych odbiorców Twojego produktu i zapraszamy ich do wzięcia udziału w badaniach.
To już ostatni krok zanim rozpocznie się magia badań :)

W zależności od tego na jakim jesteś etapie projektu prowadzimy

Badania potrzeb

Chcesz zweryfikować swój pomysł na produkt?
Startujesz z nowym rozwiązaniem, ale najpierw chcesz poznać swojego odbiorcę? Tutaj świetnie sprawdzą się badania potrzeb. Korzystamy z wywiadów, obserwacji, ankiet, grup focusowych. Poznajemy użytkownika, jego przyzwyczajenia, nawyki, problemy, jego sposób myślenia itp.
Wszystko po to, żeby zbudować produkt, których pokochają Twoi użytkownicy.

Badania użyteczności

Badania użyteczności sprawdzą się przed redesignem istniejącego produktu lub przed wprowadzeniem produktu na rynek.
Idealnie jest wpleść badania w proces projektowy i na bieżąco weryfikować produkt, żeby trafnie wyznaczać kierunki jego rozwoju.
Podczas badań użytkownicy poznają produkt i realizują w nim najważniejsze zadania. My, jako obserwatorzy, bacznie się przyglądamy i analizujemy mocne i słabe strony produktu. Chętnie zapraszamy Cię do obserwowania badań - widok jak użytkownik korzysta z Twojego produktu jest bezcenny!

Wynikiem badań jest raport naładowany wiedzą, której nie da się zdobyć inaczej, niż przez badania. W raporcie z badań potrzeb znajdziesz mnóstwo informacji o swoim użytkowniku. Wnioski z badań posłużą Ci do budowania produktu skrojonego na miarę dla Twoich odbiorców.
Natomiast w raporcie z badań użyteczności przeczytasz o problemach w swoim produkcie i zaleceniach jak je rozwiązać. Otrzymasz rekomendacje co i jak należy zmienić, żeby jeszcze lepiej dopasować produkt do potrzeb jego odbiorców.

Mimo, że masz już raport z badań u siebie, uważamy, że warto o nim porozmawiać.
Podczas rozmowy przekażemy Ci najważniejsze wnioski z badań i insighty.
Będzie to też czas na pytania i podsumowanie projektu.

Zbadajmy to!

Skonsultuj pomysł

Masz pytania?

Badania potrzeb to badania prowadzone najczęściej na początku życia projektu. Mają one pomóc w zidentyfikowaniu potrzeb potencjalnych użytkowników należących do grupy docelowej rozwiązania.

Podczas badań, najczęściej prowadzonych w formie wywiadów pogłębionych, staramy się dowiedzieć o problemach i frustracjach użytkowników. Sprawdzamy jak obecnie rozwiązują interesujące nas problemy oraz w jakim kontekście działają.

Tak zdobyta wiedza jest bardzo przydatna podczas projektowania produktu, ale także podczas jego rozwoju.

Badania pozwalają nie tylko projektować rozwiązania, ale również walidować koncepcje biznesowe, co w dłuższej perspektywie zwiększa szanse na sukces i pozwala unikać nietrafionych inwestycji.

Badania użyteczności polegają na oddaniu produktu w ręce użytkownika, który realizuje w nim konkretne zadania. W badaniach bierze też udział moderator i obserwatorzy, którzy obserwują jak użytkownik korzysta z produktu.

Celem badań jest zidentyfikowanie problemów, które należy rozwiązać, by produkt jeszcze lepiej dopasował się do użytkownika i jego potrzeb.

Tworząc projekt, który jest oparty o dane z badań, mamy większe szanse na trafienie w realne potrzeby użytkowników i rozwiązanie ich realnych problemów. Wnioski z badań to przewaga nad konkurencją oraz bezcenne źródło inspiracji.

Inwestycja w badania to inwestycja w ogromne źródło wiedzy o problemach, frustracjach i nawykach naszych użytkowników


Podoba Ci się nasz proces projektowy?

Skonsultuj pomysł

Co
o nas
mówią...

Zespół Push Buttons przeprowadził badania naszej aplikacji VR do prowadzenia szkoleń w wirtualnej rzeczywistości.

Świetna organizacja i przeprowadzenie nas przez proces + bardzo trafne i jakościowe wyniki.

Co zyskujesz inwestując
w badania UX?

budujesz produkt w oparciu o dane, a nie przypuszczenia

wnioski z badań są kopalnią wiedzy, którą możesz wykorzystać do stworzenia genialnego produktu

weryfikujesz produkt w najlepszy dostępny sposób - z użytkownikami

zawsze dowiesz się czegoś, co cię zaskoczy, co wcześniej nie przyszło ci do głowy- tak to już jest podczas badań :)

Jesteśmy gotowi do działania!
Teraz Twój ruch

Bezpłatna konsultacja