Sebastian Białas
sob., 23.07.2022

4 narzędzia wspierające UX Twojego e-commerce

Artykuł opisuje 4 narzędzia, pozwalające ulepszać UX Twojego sklepu internetowego
Chcesz zrobić pierwszy krok w stronę zwiększenia użyteczności swojego sklepu? To nie będzie trudne! W Push Buttons wiemy jak istotna dla rozwoju produktu jest wiedza na temat zachowań użytkowników. Dlatego często sprawdzamy je za pomocą badań. Dużym wsparciem przy poznawaniu działań odbiorców stron internetowych są dane, które pozyskujemy z narzędzi analitycznych - ten krok możesz wykonać samodzielnie, korzystając z naszych wskazówek!
Przeczytanie tego artykułu zajmie Ci tyle, co wypicie małego cappuccino ;)

Jeżeli Twój sklep działa w oparciu o jeden z popularnych silników jak WooCommerce, Prestashop, Magento itp., uruchomienie takiego narzędzia sprowadzi się do zainstalowania odpowiedniej wtyczki i wklejenie kodu śledzącego. To nic trudnego, a korzyści mogą być ogromne. Wiedza o zachowaniach Twoich klientów jest bezcenna i pomoże Ci podjąć szereg trafnych decyzji.

Morze danych od Google Analytics

Google Analytics – znane i popularne narzędzie, chociaż uznawane za trudne w odczytaniu. Żeby ułatwić sobie sprawę możesz skupić się na analizie sposobu eksploracji sklepu przez użytkowników. Zobaczysz, jakimi ścieżkami się poruszają, gdzie się gubią i skąd do Ciebie przychodzą. Na początek warto zacząć od analizy Przepływu użytkowników oraz danych demograficznych i geograficznych (obie opcje znajdziesz w zakładce Użytkownicy). łatwo sprawdzisz, czy Twoje założenia zgadzają się z faktycznymi odwiedzinami i zobaczysz, jak użytkownicy eksplorują Twój sklep.

Zobacz, co klienci robią w Twoim sklepie

HotJar – świetne narzędzie do obserwowania jak użytkownicy poruszają się po sklepie. Nawet w bezpłatnej wersji umożliwia nagrywanie filmików pokazujących jak użytkownik eksploruje sklep, gdzie klika i jak długo zastanawia się nad kolejnymi akcjami. Umożliwia również generowanie heatmap aby sprawdzić, które obszary są najczęściej klikane, a które zupełnie pomijane. Zachęcamy do analizy nagrań, gdyż jest to bezcenne źródło informacji.

Kombajn do poznania użytkowników

User.com – to prawdziwy kombajn, w którym analityka to tylko mała część. Pozwala na sprawdzenie jak użytkownicy się poruszają, jak często wracają do sklepu i co najczęściej oglądają. Ponadto narzędzie daje mnóstwo opcji automatyzacji i interakcji z użytkownikiem, przez co pozwala znacznie poprawiać customer experience.

Nowy gracz na rynku

Microsoft Clarity – jeszcze nie tak popularne, choć zupełnie darmowe narzędzie od Microsoft. Pozwala na tworzenie nieograniczonej liczby heatmap i nagrań sesji użytkownika. Warto sprawdzić jego możliwości, gdyż jest bardzo ciekawą, a do tego bezpłatną alternatywą dla HotJar.

Każde z wymienionych narzędzi daje dostęp do trochę innych danych. Z każdego z nich należy nauczyć się korzystać. Jednak jeżeli już to zrobisz, pozyskane dane mogą wspierać Twoje decyzje biznesowe. Od prostych rzeczy związanych z kategoryzacją produktów po skomplikowane zarządzanie asortymentem czy przerabianie designu sklepu tak, aby wspierał od Twoich klientów.

W Push Buttons każdy proces projektowy opieramy na danych. Najlepiej, jeśli są to dane pochodzące wprost od użytkowników, które pozyskujemy przez prowadzenie różnego rodzaju badań. Niestety nie zawsze jest taka możliwość i w takim przypadku wymienione wyżej narzędzia analityczne okazują się nieocenioną kopalnią danych…

audyt użytecznościdaneecommercelistaprojektowaniesklep
CEO
Sebastian Białas
Założyciel Push Buttons. Od ponad 15 lat działa w branży IT. Dba, aby nasze projekty spełniały cele biznesowe wyznaczane przez klientów.

Spodobał Ci się artykuł?
Podaj dalej!

Jesteśmy gotowi do działania!
Teraz Twój ruch

Bezpłatna konsultacja